سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا قبل از نصب کفپوش اپوکسی به زیر سازی نیاز است؟

قبل از اجرای هر گونه کفپوش از جمله کفپوش اپوکسی نیاز به زیرسازی و آماده سازی سطح داریم. پیش نیاز نصب هر گونه کفپوش اپوکسی این است که ابتدا زیرسازی کفپوش اپوکسی به خوبی انجام گیرد. بستری کاملا مسطح، بدون درز و ترک و نقاط ضعیف داشته باشیم. وجود هر گونه ناهواری بر روی سطح اجرا منجر به ایجاد نقش های پیش بینی نشده در سطح کفپوش نهایی خواهد شد.

اهمیت زیرسازی کفپوش اپوکسی

هر مرحله از اجرای کفپوش اپوکسی اهمیت ویژه خود را دارد اما زیر سازی کفپوش اپوکسی را می توان مهمترین بخش اجرا دانست. بهترین اجرا و بهترین مواد اپوکسی اگر بر روی بستر نامناسب قرار گیرند به واسطه نقص بستر عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت و به همراه بستر از سطح جدا خواهند شد. برای رسیدن به زیر سازی مناسب روش های مختلفی وجود دارد.

زیرسازی کفپوش اپوکسی?

 نحوه زیرسازی برای کفپوش اپوکسی زیر سازی کفپوش اپوکسی از مراحل اولیه ساخت بنا آغاز می گردد. مکانی که قرار است کفپوش اپوکسی اجرا شود از اول باید کفی قوی و بدون ترک داشته باشد برای این منظور نیاز به ساخت بنا با استحکام و اجرای بتن مناسب و ماله کشی خوب ( ماله پروانه ای) است تا از ابتدا بستری مناسب ایجاد شود. در موقع ریختن بتن کف بهتر است از افزودنی های چرب به بتن خود داری شود. پس از اجرای بتن باید مدت مناسب صبر کرد تا رطوبت کف کاملا از بین برود.